Σελίδες

Σάββατο 18 Νοεμβρίου 2023

Δήμος Θεσσαλονίκης: Στην τελική ευθεία για την ανανέωση της ελεγχόμενης στάθμευσης

Στην τελική ευθεία βρίσκονται οι διαδικασίες για την ανάθεση για τα επόμενα πέντε χρόνια του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στον δήμο Θεσσαλονίκης.

Η παρούσα διοίκηση του δήμου είχε προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για έναν διεθνή διαγωνισμό για την παραχώρηση του έργου της ελεγχόμενης στάθμευσης. Εννέα εταιρείες έδειξαν ενδιαφέρον και υπέβαλαν ερωτήματα, ωστόσο προσφορά κατέθεσε μόνο μια, η Intrakat, η οποία και διαχειρίζεται και τώρα το σύστημα «Thesi».

Τις προηγούμενες ημέρες έγινε από την εταιρεία η παρουσίαση των τεχνικών προδιαγραφών του συστήματος στην πενταμελή επιτροπή , που αποτελείται από υπηρεσιακούς παράγοντες του δήμου. Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να ανοιχτεί η οικονομική προσφορά που κατέθεσε η Intrakat για το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης.

Αφού ολοκληρωθεί ο έλεγχος και της οικονομικής προσφοράς πρόκειται να συνταχθεί πρακτικό από την πενταμελή επιτροπή, το οποίο στη συνέχεια θα επικυρωθεί από την Οικονομική Επιτροπή του δήμου Θεσσαλονίκης. Όλα τα στοιχεία θα περάσουν και από το μικροσκόπιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος στη συνέχεια για την κατοχύρωση του έργου της ελεγχόμενης στάθμευσης στον ανάδοχο.

Mε τη νέα σύμβαση το 60% των εσόδων από τις θέσεις της ελεγχόμενης στάθμευσης θα είναι για τον δήμο και το 40% στον ανάδοχο, όταν στη σύμβαση που έληξε ήταν 50,5% για τον δήμο και 49,5% για τον ανάδοχο. Η χρέωση παραμένει στα ίδια επίπεδα του 1,70 ευρώ την ώρα, με τη διοίκηση  να έχει τη δυνατότητα να την αυξομειώσει κατά 12%, χωρίς οικονομική επιβάρυνση για τον δήμο και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του αναδόχου. Συγκεκριμένα, αν κατά τη διάρκεια που θα ισχύει η σύμβαση του διαχειριστή, αποφασισθούν από τον δήμο μεταβολές στα τιμολόγια στάθμευσης -αύξηση ή μείωση τιμών - ή και γενικότερα αποφασισθούν αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική, όπως π.χ. εφαρμογή ζωνικού συστήματος τελών στάθμευσης, τότε θα ισχύουν τα εξής:

-Αν πρόκειται για αύξηση ή μείωση του τιμολογίου συνολικά μέχρι 12%, συμπεριλαμβανομένης της τιμαριθμικής αναπροσαρμογής (η οποία θα συνεκτιμάται, στους συγκεκριμένους υπολογισμούς, ανεξάρτητα από το αν εφαρμόζεται ή όχι) και σε σχέση με την τρέχουσα τιμή / ανά ώρα (1,7 €) ο διαχειριστής υποχρεούται να δεχθεί τη μεταβολή αυτή χωρίς άλλες διευθετήσεις-απαιτήσεις, ενώ και ο δήμος Θεσσαλονίκης δεν θα μπορεί να απαιτήσει αναπροσαρμογή της αμοιβής του διαχειριστή.

-Σε περίπτωση που η αύξηση ή μείωση στα τιμολόγια υπερβαίνει σύμφωνα με τον παραπάνω τρόπο υπολογισμού το 12%, για το υπερβάλλον του 12% ποσοστό αύξησης, ο διαχειριστής θα εισπράττει ποσοστό επί των εσόδων μειωμένο κατά 5% του συμβατικού ποσού.

Είναι άγνωστο εάν όλες αυτές οι διαδικασίες θα έχουν ολοκληρωθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου, όπου και τελειώνει η θητεία της διοίκησης Ζέρβα ή εάν τη σύμβαση θα κληθεί να υπογράψει ο νέος δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης. Σημειώνεται ότι ο Σπύρος Βούγιας νυν δημοτικός σύμβουλος και εκ νέου εκλεγμένος με τον συνδυασμό του κ. Αγγελούδη είχε καλέσει το προηγούμενο διάστημα να μην προχωρήσει στην υπογραφή της νέας σύμβασης για την ελεγχόμενη στάθμευση και να υπάρξει συνεννόηση με τη νέα διοίκηση, που αναλαμβάνει καθήκοντα από την 1η Ιανουαρίου.

Να σημειωθεί ότι πρακτικά δεν θα ήταν εφικτό να προχωρούσε η νέα διοίκηση σε νέο διαγωνισμό καθώς κάτι τέτοιο θα είχε τη δυσάρεστη εξέλιξη η πόλη να έμενε χωρίς σύστημα στάθμευσης για αρκετό χρονικό διάστημα.

Το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης αφορά την περιοχή της Α’ Δημοτικής Κοινότητας και κύριες οδούς των Γ’ και Ε’ Δημοτικών Κοινοτήτων. Η περιοχή ελεγχόμενης στάθμευσης συμβατικά απαρτίζεται από 1.934 θέσεις επισκεπτών, και 4.359 θέσεις μονίμων κατοίκων. Λειτουργεί στις θέσεις των επισκεπτών, κατά τις εργάσιμες ημέρες από 08:00 έως 21:00, ήτοι δεκατρείς ώρες (δύο βάρδιες αστυνόμευσης), τα δε Σάββατα από 09:00 έως 16:00.

https://www.voria.gr