Σημαντική παράμετρος για την ολοκλήρωση της αναθεώρησης του ΚΟΚ, είναι η αστυνόμευση
Μετά από 16 χρόνια ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αναμένεται να τροποποιηθεί. Στην αναθεώρηση αυτή εξετάζεται να τεθεί σε ισχύ η μείωση του ορίου ταχύτητας στον εσωτερικό αστικό ιστό και σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας.
Ακόμη, σύμφωνα με πληροφορίες, τα πρόστιμα θα έρχονται στους παραβάτες μέσω sms, ενώ το ιστορικό των παραβάσεων θα είναι διαθέσιμο στο gov.gr. Σημαντική παράμετρος για την ολοκλήρωση της αναθεώρησης του ΚΟΚ, είναι, τόσο η αστυνόμευση, όσο και εκπαίδευση των οδηγών.
► Ποιες θα είναι οι αλλαγές
Μεταξύ των τροποποιήσεων που αναμένεται να εφαρμοστούν στον νέο κώδικα είναι:
- Σε μηδενικό χρόνο με sms τα πρόστιμα στους παραβάτες,
- Στις 25 μονάδες αφαιρείται το δίπλωμα,
- Μειώνεται στα 30χλμ από 50χλμ το όριο ταχύτητας μέσα στις πόλεις,
- Με drones και κάμερες 24ωρη επιτήρηση της κυκλοφορίας,
- Ψηφιοποιούνται τα θεωρητικά μαθήματα.
«Το 87% των ατυχημάτων γίνεται σε μία ακτίνα 20χλμ γύρω από το σπίτι»
Ο Κωνσταντίνος Ιαβέρης Μαρκουϊζος, σύμβουλος οδικής ασφάλειας, μιλώντας στην εκπομπή «Ακόμα δεν είδες τίποτα!» σχολίασε ότι και με τα 30χλμ κάποιος μπορεί οριακά να σταματήσει στην περίπτωση που συμβεί κάτι.
Μάλιστα επεσήμανε ότι το 87% των ατυχημάτων γίνεται σε μία ακτίνα 20χλμ γύρω από το σπίτι που διαμένει ο εκάστοτε οδηγός κι αυτό γιατί είναι η γειτονιά που γνωρίζει και νιώθει άνετα και συνεπώς πολλοί οδηγούν αυτοματοποιημένα. Ειδικά για τις αλλαγές που θα φέρει ο νέος ΚΟΚ σχολίασε ο σύμβουλος οδικής ασφάλειας ότι είναι στην σωστή κατεύθυνση
«Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει να αναθεωρηθεί συνολικά από το 2008»
«Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει ως ύψιστη προτεραιότητα τα θέματα οδικής ασφάλειας, πράγματι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει να αναθεωρηθεί συνολικά από το 2008.
Μέσα στο 2024 στο πρώτο εξάμηνο στόχος μας είναι να αναθεωρήσουμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, μια πολιτική δίκαιων ποινών προς την κατεύθυνση αλλαγής κουλτούρας των οδηγών, με χαμηλότερα όρια ταχύτητας εντός του αστικού ιστού και στόχος μας επίσης είναι προφανώς η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων» επισημαίνει η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου.